Semmiképp se hagyd ki az Uffizi Képtárat Firenzében! Az 1581-ben alapított galéria a legnagyobb mesterek remekműveit mutatja be: Botticelli-nek külön terme van, láthatjuk itt a Vénusz születését és
a Tavaszt is. Leonardo-tól az Angyali üdvözlet, Tiziano-tól az Urbinói Vénusz van az Uffiziben, de Raffaello, Michelangelo, Dürer, Rembrandt, Caravaggio és még sok nagynevű művész képviselteti magát. „Ebben a válogatott, értékes gyűjteményben… csak a legnagyobbaknak és a legnevezetesebbeknek van helyük.” – mondta Luciano Berti, a képtár korábbi igazgatója.
Az Uffizi a Piazza della Signoria sarkán indul - a Palazzo Vecchio és a Loggia dei Lanzi között kell átsétálnunk hozzá -, a másik vége pedig az Arno folyó felé néz. Az együttest Giorgio Vasari, Cosimo de’Medici udvari építészet tervezte 1559-től. Bár az épület a kezdetektől a Medici-gyűjtemény elhelyezésére szolgált, annak idején hivatalok, azaz uffizi is működtek a földszinten. A Mediciek elég jófej módon rögtön megnyitották a képtárat az érdeklődők előtt. És ha már így alakult, nekünk kötelességünk ezt kihasználni!
Ruben és csapata két Vénusz miatt keresi fel az Uffizit: Botticellié és Tizianoé is kell nekik. Először az Urbinói Vénuszt hozzák el: „Váu, micsoda test!” – állapítják meg bölcsen a fiúk. Amikor Michelangelo Dávid-szobra előtt sétálnak el, az előtérben egy nőt fotóznak mobillal. Ismerős? Ő is az Uffizi csapatát erősíti: Bronzino Toledói Eleonorája kelt életre.
Don’t skip the Uffizi Gallery when you're in Florence! Founded in 1581, the gallery houses masterpieces by the greatest artists of all time. Botticelli has an entire room to himself, including The Birth of Venus and Primavera. You’ll also find Leonardo’s Annunciation, Titian’s Venus of Urbino, and works by Raphael, Michelangelo, Dürer, Rembrandt, Caravaggio, and many more. “In this carefully curated and precious collection... only the greatest and most renowned have a place,” said former director Luciano Berti.
The Uffizi begins at the corner of Piazza della Signoria—you walk between the Palazzo Vecchio and the Loggia dei Lanzi to reach it—and its far end opens toward the Arno River. The complex was designed by Giorgio Vasari, court architect to Cosimo de’ Medici, starting in 1559. While the building was always meant to house the Medici collection, its ground floor originally hosted administrative offices—uffizi in Italian. In a remarkably generous gesture, the Medici made the gallery open to the public from the beginning. And since they did, it’s our duty to make the most of it!
Ruben and his team visit the Uffizi for two Venuses—one by Botticelli and one by Titian. They steal the Venus of Urbino first: “Wow, what a body!” the guys comment wisely. As they walk past Michelangelo’s David, a woman is being photographed on a smartphone in the foreground. She looks familiar? She should—she’s none other than Bronzino’s Eleonora of Toledo, brought to life, and now part of the Uffizi crew.