A II. világháborúban vált szükségessé Chicago-ban egy újabb, nagyobb reptér építése. 1944-től katonai légitámaszpont volt, a ’60-as évektől nemzetközi reptérként működik az O’Hare. A II. világháborúban itt közlekedő repülők pedig ma a híres washingtoni Smithsonian National Air and Space Museum kiállításán láthatók. Azóta sokat fejlődött a légikikötő: 2018-ban több mint 83 milliós utas fordult meg itt, ezzel a 6. legforgalmasabb reptér a világon. Képzőművészeti érdekesség így is akad az O’Hare reptéren: a Sky’s the Limit nevű alagút Michael Hayden, kanadai művész alkotása 1987-ből, itt neoncsövek fényjátékában gyönyörködhetünk. A kinetikus neonszobor 744 láb (kb. 226 m) hosszú.
A Hayden-féle színes szalagok nem különösebben keltik fel Kowalski érdeklődését, őt jobban lefoglalja a Marinával folytatott telefonbeszélgetés – nyilván. Pedig a nyomozó a chicagói reptér mozgólépcsőjén kétszer is találkozik a művészettel: a Sky’s The Limit neonfényein kívül Malevics Fehér alapon fehér négyzet című képe is feltűnik mellette – egy férfi pólóján. A Malevics-kép New Yorkban van kiállítva, Kowalski otthona Washingtonban van, ez a kettő pedig a chicagói reptéren találkozik. Micsoda amerikai kavalkád! De jobban is teszi a nyomozó, hogy a Hopper-kép elrablásra koncentrál; a reptéren nemsokára kiszúrja Mimit és csapatát. A réptér jelenetben egészen különleges tárgyak és gépezetek bukkannak elő: mint például a különböző repülőgépek, vagy a számlapja felett lebegő hologram kijelzős óra.
O’Hare International Airport
During World War II, the need arose for a larger airport in Chicago. From 1944, the site served as a military air base, and since the 1960s it has operated as a major international airport—O’Hare. The aircraft that once flew here during the war are now part of the collection at the Smithsonian National Air and Space Museum in Washington. The airport has come a long way since then: in 2018, over 83 million passengers passed through, making it the sixth busiest airport in the world.
But O’Hare isn’t just about aviation—it also holds artistic surprises. Sky’s the Limit, a 1987 kinetic neon installation by Canadian artist Michael Hayden, spans 744 feet (about 226 meters) through one of the airport’s tunnels, offering travelers a mesmerizing light show.
The colorful ribbons of Hayden’s work don’t particularly impress Kowalski—he’s too engrossed in a phone call with Marina, understandably. Still, the detective encounters art twice on the moving walkway: beyond Hayden’s neon lights, Kazimir Malevich’s White on White also makes a cameo—on a man’s T-shirt. The original painting is in New York, Kowalski lives in Washington, and the two somehow meet in Chicago. A true American mashup. But it’s just as well Kowalski keeps his focus on the mission: he soon spots Mimi and her crew. The airport scene features some unique objects and contraptions—various airplanes, and a wristwatch with a holographic display floating above its face, to name a few.