Elég menő dolog, hogy a világ első acélkábeles függőhídjának építését egy nő irányította. A 19. század közepére vált szükségessé egy Manhattant és Brooklynt összekötő állandó híd, hogy a new yorkiak számára megkönnyítsék az átkelést a viharos tengeren. A Brooklyn-híd építését 1870-ben kezdték meg, és 13 évvel később, 1883-ban adták át. A porosz származású tervező, John Augustus Roebling még az építkezés megkezdése előtt meghalt, a munkálatokat a fia, Washington Augustus Roebling vette át. Neki sem hozott több szerencsét a híd. A 25 méter mélyen végzett alapozó munkálatok közben, a túlnyomás miatti keszonbetegségben részlegesen lebénult. Innentől kezdve 11 éven keresztül a felesége, a felsőfokú matematikában és szilárdságtanban jártas Emily Warren Roebling irányította az építkezést férje tanácsai alapján, később teljesen átvette a munkálatok felügyeletét. Sőt, ő sétált át elsőként az 1834 méter hosszú hídon – titokban, egy héttel a hivatalos megnyitó előtt. Nem sokkal azután, hogy az amerikai elnök, Chester A. Arthur (A Die Hard III. óta mindenki tudja, hogy ő volt az USA 21. elnöke) átadta a hidat, elterjedt a pletyka, hogy le fog szakadni. Erre Phineas Barnum cirkusz tulajdonos úgy cáfolt rá, hogy 21 elefántot vonultatott végig a hídon. A Brooklyn-híd köszöni szépen, azóta is jól van.
New York emblematikus hídja kétszer is feltűnik a filmben. Először Bye-Bye Joe stroy-jának megismerésekor tűnik fel egy újság hasábjain a híd képe. „Most már be kéne fognom…” idézi a lap a szalagcímben a celebtestőrt. Később a csapat képrablás céljából is ellátogat a Nagy Almába, ahol vízitaxival hajóznak át a Brooklyn-híd alatt. Érdekes, hogy mindkét jelenetben éjszaka és alulnézeti perspektívából látjuk a viaduktot – így még monumentálisabb hatást kelt.
Brooklyn Bridge
It’s pretty impressive that the world’s first steel-cable suspension bridge was overseen by a woman. By the mid-19th century, New York desperately needed a permanent crossing between Manhattan and Brooklyn to ease the treacherous commute over stormy waters. Construction of the Brooklyn Bridge began in 1870 and was completed 13 years later, in 1883. Its designer, German-born John Augustus Roebling, died before construction started. His son, Washington Augustus Roebling, took over—but he too suffered misfortune. While working in the pressurized caissons 25 meters below ground, he contracted decompression sickness (the “bends”) and was partially paralyzed.
From then on, for 11 years, the project was managed by his wife, Emily Warren Roebling, who was highly educated in mathematics and structural engineering. Following her husband’s instructions—and eventually taking full control—she became the de facto chief engineer. In fact, Emily was the very first person to cross the 1,834-meter-long bridge, secretly, a week before the official opening. Not long after U.S. President Chester A. Arthur (yes, the 21st president—Die Hard III made sure we remember that) inaugurated the bridge, rumors spread that it might collapse. To prove it was safe, circus owner Phineas Barnum led 21 elephants across the bridge. The Brooklyn Bridge has been standing strong ever since.
New York’s iconic viaduct appears twice in Ruben Brandt, Collector. First, we see it in a newspaper image while learning about Bye-Bye Joe’s backstory. The headline quotes the celebrity bodyguard: “I guess I should shut up now…” Later, the team visits the Big Apple for an art heist, passing under the Brooklyn Bridge by water taxi. Interestingly, in both scenes, the bridge is shown at night and from a low angle—making its vast structure appear even more monumental.