Ruben Brandt, a gyűjtő
Ruben Brandt, a gyűjtő

Red Rooster-logó / remake: Milorad Krstić

Red Rooster-logó

Red Rooster-logó

Red Rooster-logó
 
Ha Ausztráliában élnénk, a Red Rooster lenne az a gyorsétteremlánc, ahova időnként becsábulnánk, vagy ahol nagy családi húsevést csapnánk egy jeles napon. A logója el is árulja a lényeget: a Red Rooster a csirkék kánaánja. Csak éppen a szárnyasok a grillezéstől kapják a piros színüket.

 
A Red Rooster igazi sikertörténetnek indult Ausztráliában: az 1972-ben alapított étteremláncnak mára 290 egysége működik arrafelé, franchise rendszerben. Márkaépítési szempontból azonban tanulságos, hogy miután az étteremlánc népszerűvé vált gyorsétteremként, pont a gyorséttermek csapdájába esett bele. Magyarán elkönyvelték közepes minőségű ételeket árusító, „nem jó, de legalább olcsó” helynek.
 
Ezért a márka komoly újragondoláson ment keresztül 2014-ben, ami nemcsak a logóban iruló-piruló kakasra vonatkozott, hanem az éttermek filozófiájára, receptjeire és a vállalati viselkedésre is. A legfontosabb fordulat az volt, hogy célcsoportot váltottak. Nem a kispénzű diákok és a magányosan csirkeszárnyat szopogató férfiak voltak többé a célcsoport, hanem megpróbálták családi étteremmé tenni a Red Roostert. A gyorsan bedobott kalóriák helyett a közösen eltöltött időre, az együtt étkező családra tették a hangsúlyt. Az ételekben is a minőség felé fordultak, és a kommunikációban is ezt emelték ki.
 
A Ruben Brandt, a gyűjtőben látható kakasminta a 2014-es rebranding eredményeképpen született logó vörös kakasára emlékeztet. Ironikus, hogy míg a Red Rooster új arculata a „Tender loving chicken” szlogent használja, addig a Ruben Brandt alkoholos palackján látható kakas se gyengédséget, se szeretet nem sugároz, hanem szemmel láthatóan támad vagy duhajkodva kárál.