Ruben Brandt, a gyűjtő
Ruben Brandt, a gyűjtő

FedEx-logó / remake: Milorad Krstić

FedEx-logó

FedEx-logó

FedEx-logó
 
1971-ben a FedEx még egy kis szállítmányozási cég volt, ma viszont csomagok millióit mozgatja szerte a világban. Nem akarjuk azt mondani, hogy mindezt csak a jó logójának köszönheti. De biztos, hogy a felismerhetőségnek hatalmas szerepe van abban, hogy egy márka mennyire válik népszerűvé. Ehhez hozzátartozik, hogy olyan logója legyen, amely bárhol, bármikor beazonosíthatóan szemet szúr az embereknek.

 
A FedEx ezt jól megoldotta. Amikor elhúz egy kamion az autópályán mellettünk, rajta a céges arculattal, vagy ha átvesszük a cég által kiszállított csomagot, rögtön feltűnik a két élénk szín, a lila és a narancssárga. A FedEx felirat is jól bevált, jellegzetes logómegoldás: a cég nevének rövidítését betűszóként jeleníti meg. Ebben az esetben a betűszó kifejezetten szerencsés, hiszen könnyen kiejthető, és angolul nem beszélők is meg tudják jegyezni.
 
A cég teljes neve ugyanis Federal Express, azaz szövetségi futár. A legelső logójukban még ez a hosszú felirat volt látható, az amerikai zászló színeivel kombinálva. Ez remek választásnak bizonyult a maga idejében, mert a színhasználat asszociációként az amerikai kormányzattal kötötte össze a márkát. A Federal Express egyszerre próbálta megszólítani a kormányzati hivatalok dolgozóit és általában az amerikaiakat – sikerrel. Az, hogy az államhivataloktól megrendeléseket kezdett kapni a cég, nagyot lendített azon, hogy beinduljon a biznisz.
 
A FedEx ma ismert logója viszont már nemzetközi kontextusba emelte a márkát. Az 1994-ben megalkotott embléma első látásra egyszerűnek tűnik, de ott rejlik benne egy azóta elhíresült trükk. Az E és az X betű között negatívban egy nyíl látható, ami a kiszállítás gyorsaságára és pontosságára utal. Rengeteg logó van a világon, ami egy nyíl dinamizmusával operál, de keveseknek sikerül ilyen finoman felhasználniuk. (Jól sikerült megoldás még pl. az Amazon logójában látható nyíl, amely nemcsak mosolygó szájat formál, hanem a cég nevében lévő A-t köti össze a Z-vel. Jelezve, hogy a webáruházban A-tól Z-ig minden kapható.)
 
A FedEx-feliratba rejtett nyíl némi mélységet ad a cég egyszerű, de feltűnő logójának. Ezt a plusz jelentést onnantól kezdve, hogy észrevette valaki, mindig meg fogja látni benne.

A Ruben Brandt, a gyűjtőben a FedEx-logó a chicagói reptéren tűnik fel, amikor Mimi rájön, hogy Kowalski kiszúrta őket. Egy gyors csere, és a FedEx szállítja az ellopott Hopper-képet, míg Miminél csak a macskás poszter marad, amellyel lebőgeti Marinát, Kowalskit és az egész olasz rendőrséget.