1. kérdés
Melyik filmrendező csilingel jégkockaként Mike Kowalski poharában a film számos jelenetében? Annyit segítünk, hogy a feszültségkeltés nagymesteréről van szó.
2. kérdés
A film végén Kowalski rájön, hogy Gerhardt Brandt a kísérleteihez plusz képkockákat vágott be különféle mesefilmekbe. Egy átlagos mozifilmben másodpercenként hány filmkocka pörög le?
3. kérdés
Amikor Ruben Brandt a Piroska és a farkas történetét adatja elő a pácienseivel, akkor tulajdonképpen a pszichodráma módszerét alkalmazza. De mi is az a pszichodráma?
4. kérdés
A filmben szerepel egy tokiói pop-art kiállítás, ahol Mimiék „performanszot” adnak elő. Mit rövidít a „pop” ennek a képzőművészeti irányzatnak a nevében?
5. kérdés
Mit jelent a Doppelgänger-motívum, és hogyan jelenik meg a filmben?
6. kérdés
A műgyűjtő-banda által elrabolt képek közül kettő hasonlít egymásra: Tiziano Urbinói Vénusza (1538), illetve Manet Olympia c. festménye (1863). Melyik állítás NEM igaz mindkét képre?
7. kérdés
Mike Kowalskinak komoly gyűjteménye van kalapokból, amelyek híres filmszereplőkhöz köthetőek. Kinek a kalapja NEM szerepel köztük?
8. kérdés
Marcel Duchamp híres ready made műve, a Forrás c. alkotás igazából egy porcelán vécécsésze, felfordítva. Igaz, hogy a vécécsésze gyártójának az aláírása szerepel a művön?
9. kérdés
Amikor Kowalski kergeti Mimit Párizsban, felidéződik egy ikonikus kép a magyar származású fényképész, Brassa? egyik sorozatából. Kiket mutatott be az a fotósorozat a párizsi éjszakából?
10. kérdés
Ki festette a Sikoly c. festményt, amely a filmben többször is felbukkan utalásként?